

העצמה קוגניטיבית
האם מתן RITALIN או ATTENT לאנשים ללא הפרעת קשב יכול לסייע בפעילות קוגניטיבית או הישגים אקדמיים? מה ההיבטים האתיים של הסוגיה?

מורכבות התיוג הכפול – הפרעת קשב וריכוז במחוננים
מה מונע מילדים מחוננים עם הפרעת קשב וריכוז להגיע להישגים, והאם ניתן לעזור להם להצליח "לממש את הפוטנציאל"
ילדים מחוננים בעלי הפרעות קשב וריכוז הם ילדים בעלי יכולות אינטלקטואליות גבוהות, אשר לצד מנת משכל גבוהה, הישגיות וסקרנות רבה ביחס לבני גילם, ניחנים גם בתכונות העלולות להקשות עליהם במיצוי יכולותיהם הגבוהות. האבחנה הכפולה של הפרעת הקשב לצד יכולות קוגניטיביות גבוהות, מביאה עמה קושי אמיתי מצד אנשי חינוך ואנשי רפואה באבחון ובטיפול ילדים אלו, וקושי משמעותי מצד ההורים והילד עצמו בהתמודדות עם אתגרי היומיום.

הפרעת קשב וריכוז ונטייה להתמכרות
מה הקשר בין הפרעת קשב וריכוז להתמכרויות? עד כמה התמכרות נפוצה באנשי קשב, והאם וכיצד ניתן למנוע התמכרות במאובחנים ב-ADHD?

ADHD ודחיינות – איך לסיים משימות?
דחיינות בהפרעת קשב? תופעה נפוצה, מעיקה אך ניתנת לטיפול. מה השיטות שיכולות לעזור?

הפרעות אכילה, השמנת יתר ו-ADHD – כיצד ניתן לסגל דפוסי אכילה טובים יותר?
האם אנשי קשב סובלים מהפרעות אכילה יותר משאר האוכלוסייה? מסתבר שכן. ויש לזה גם הסבר!